Zajęcia dla dzieci przejawiających trudności w nauce. Halina Spionek podkreśla konieczność wszechstronnego ćwiczenia zaburzonych funkcji analizatora wzrokowego, słuchowego i kinestetyczno- ruchowego. Od sprawności tych analizatorów zależy spostrzeganie wzrokowe i słuchowe, koordynacja wzrokowo-ruchowa i słuchowo-ruchowa, percepcja i pamięć ruchu, pamięć słuchowa, wzrokowa itd. Wszystkie te procesy odgrywają istotną rolę w opanowaniu umiejętności czytani i pisania.
Na spotkaniach:
- ćwiczymy sprawność manualną,
- usprawniamy pracę palców,
- ćwiczymy graficznie,
- usprawniamy spostrzeganie wzrokowe i orientację przestrzenną,
- ćwiczymy rozpoznawanie i układanie obrazków wg instrukcji słownej,
- usprawniamy analizę i syntezę słuchową, koordynację słuchowo-ruchową i słuchowo-wzrokową,
- czytamy i piszemy sylaby i wyrazy
Terapię ZAWSZE poprzedza diagnoza terapeutyczna, którą rodzic otrzymuje na papierze.